W Rzeszowie trwa V. Edycja Festiwalu Przestrzeni Miejskiej. W programie Festiwalu znalazły się wykłady, prezentacje, instalacje, filmy, koncerty i inne wydarzenia kulturalne, które zlokalizowane są w różnych miejscach naszego miasta.
Finał Festiwalu, który odbędzie się w sobotę 4 czerwca, uświetni koncert zespołów Oxford Drama oraz Fisz Emade Tworzywo rzeszowskim Rynku. Początek o godz. 19:00.
Oxford Drama
Oxford Drama nie są niczyimi następcami, nie powstali na fali popularności ani do nikogo nie nawiązują. Nie znajdziemy dla nich wypełnionej już szufladki. Ewentualnie otworzymy nową. Oxford Drama to duet, który powstał na początku 2014 roku z inicjatywy Gosi Dryjańskiej i Marcina Mrówki. Choć komputer jest ważną częścią procesu powstawania ich muzyki, podczas występów na żywo Oxford Drama świadomie odrzucili jego wsparcie i całość materiału wykonują bez laptopów, co czyni ich live wyjątkowymi na tle innych wykonawców tego nurtu.
Wiosną 2014 roku ukazała się pierwsza EP duetu, zatytułowana po prostu "Oxford Drama". Od tego czasu zespół zagrał kilkanaście koncertów, występując chociażby na festiwalu Open'er.
Fisz i Emade
Przez lata przyzwyczaili swoich fanów do muzycznych eksperymentów, mieszając ze sobą różne style, starając się by wszystkie ich produkcje łączył jeden składnik - wysoka jakość i zaangażowanie. Tak właśnie jest na najnowszym albumie braci Waglewskich pt. „MAMUT“. którego premiera odbyła się w 2014.
To nasza najbardziej melodyjna płyta – mówi FISZ. Obok utworów hiphopowych tak charakterystycznych dla duetu, na płycie pojawił się duet z Kasią Nosowską okraszony kwartetem smyczkowym, czy utwór zaśpiewany w towarzystwie chóru Ensembble Terrible. Nie małym zaskoczeniem był dla słuchaczy również udział Justyny Święs z zespołu The Dumplings, która zaśpiewała wraz z Fiszem m.in. promujący cały album singiel PYŁ.
Co ciekawe, tym razem również możemy usłyszeć piosenki inspirowane brzmieniami lat 80 i 90. Zespół zmierzył się z muzyką elektroniczną tamtych lat, w czym bez wątpienia pomogły oryginalne instrumenty z epoki, które przyczyniły się do dominującego brzmienia płyty „MAMUT“.