Żądze w Filharmonii - zobacz relację z koncertu

Żądze w Filharmonii - zobacz relację z koncertu
Zadziwiający i szczególny koncert miał miejsce w ostatnią środę w rzeszowskiej filharmonii. Melomani mogli usłyszeć koncert współczesnego polskiego kompozytora - Janusza Bieleckiego zatytułowany „Żądze”.




Zagrała go bardzo młoda, ale już słynna Orkiestra Akademii Beethovenowskiej” prowadzona przez koncertmistrza Marcina Klejdysza. Wyjątkowości koncertowi dodawał jeszcze fakt, że za fortepianem usiadł młody, ale już utalentowany – Ireneusz Boczek, a na podium dyrygenckim stanął światowej sławy polski dyrygent - Michał Nestorowicz, który zasłynął tym, że w 2004 roku, obejmując stanowisko Dyrektora Artystycznego Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku nie miał jeszcze trzydziestu lat, a więc był najmłodszym dyrektorem filharmonii w kraju. A obecnie jest Dyrektorem Artystycznym Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Chile i stale zdobywa coraz to nowe nagrody w prestiżowych międzynarodowych konkursach dyrygenckich.


Żądze w Filharmonii - zobacz relację z koncertu
Więcej zdjęć z koncertu znajdziesz w Galerii FOTO.resinet.pl


Melomani mogli usłyszeć dwa utwory: Piotra Czajkowskiego V symfonię e – moll op. 64 i Janusza Bieleckiego – Suitę na fortepian i orkiestrę „Żądze”. Bielecki jest przedsiębiorcą, działającym na krakowskim rynku nieruchomości. Tworzenie muzyki początkowo stanowiło dla niego jedynie hobby. Ale gdy pierwsza jego płyta - „Rozterka” zyskała uznanie środowisk muzycznych zdecydował się na dalsze kompozycje i wydanie kolejnej płyty.

„Żądze” to szereg pięknych kompozycji, których elementem scalającym jest oddanie uczuć wypełniających znaczenie słowa: miłość. Mamy więc kompozycje wesołe i smutne, nostalgiczne i dynamiczne, liryczne i mające siłę huku wodospadu. Bielecki umiejętnie graduje emocje, łączy wodę z ogniem, wprowadza niewinną delikatność i kompozytorski patos, mówi o uczuciach w sposób prosty, lecz wyrafinowany. To muzyka ilustracyjna, niemalże filmowa. Finezyjna, ale przyjazna dla odbiorcy.

Koncert odbył się w ramach tournee promującego album Janusza Bieleckiego – Suita na fortepian i orkiestrę „Żądze”. Rzeszowska prezentacja zakończyła się gorącymi owacjami na stojąco.

Małgorzata Tokarz
krytyk sztuki
 
 
Facebook Google+ Twitter
Reklama




Dzisiaj, 27.04.2024
Jutro, 28.04.2024
Wtorek, 30.04.2024
Środa, 01.05.2024
Czwartek, 02.05.2024
Piątek, 03.05.2024
Sobota, 04.05.2024
Niedziela, 05.05.2024
Wtorek, 07.05.2024
Środa, 08.05.2024
Czwartek, 09.05.2024
Piątek, 10.05.2024
Sobota, 11.05.2024
Czwartek, 16.05.2024
Piątek, 17.05.2024
Sobota, 18.05.2024
Niedziela, 19.05.2024
Piątek, 24.05.2024
Sobota, 25.05.2024
Pojutrze, 29.04.2024
Poniedziałek, 06.05.2024
Niedziela, 12.05.2024
Poniedziałek, 13.05.2024
Wtorek, 14.05.2024
Środa, 15.05.2024
Poniedziałek, 20.05.2024
Wtorek, 21.05.2024
Środa, 22.05.2024
Czwartek, 23.05.2024
Niedziela, 26.05.2024
Poniedziałek, 27.05.2024
Wtorek, 28.05.2024
Środa, 29.05.2024
Czwartek, 30.05.2024
Piątek, 31.05.2024
Sobota, 01.06.2024
Niedziela, 02.06.2024
Poniedziałek, 03.06.2024
Wtorek, 04.06.2024
Środa, 05.06.2024
Czwartek, 06.06.2024
Piątek, 07.06.2024
Sobota, 08.06.2024
Niedziela, 09.06.2024
Poniedziałek, 10.06.2024
Wtorek, 11.06.2024
Środa, 12.06.2024
Czwartek, 13.06.2024
Piątek, 14.06.2024
Sobota, 15.06.2024
Reklama
Reklama