POP NOW! to wystawa, która zgromadziła nazwiska renomowanych artystów, dotąd nieznanych w Polsce: Brat, Fred Benoit oraz Bernard-Marie Kowalczuk z Francji, Alfredo Longo i Joel Moens de Hase z Belgii oraz Charles Fazzino ze Stanów Zjednoczonych. Ponadto swoje prace zaprezentowali Jacek Hazuka i Maciej Wieczerzak. POP NOW! to niezwykle intrygująca próba konfrontacji legendarnego twórcy pop-artu, Andy'ego Warhola, ze współcześnie tworzącymi artystami.
Gościem specjalnym wernisażu był belgijski rzeźbiarz Alfredo LONGO, który przyleciał z Mons, specjalnie na tę okazję. Jego dzieła, rzeźby z puszek po napojach, to kwintesencja ideologii pop-artu.
Plejadę znakomitości prezentowanych w DAGART GALERIE otworzyła legenda, Andy Warhol i jego „Campbell’s soup, tomato-beef noodle o’s” oraz inne oryginalne litografie mistrza.
Charles Fazzino, nowojorczyk, od ponad 30 lat tworzy trójwymiarowe prace, będące formą pop-artu 3D. Świat Charlsa Fazzino oszałamia feerią barw, bogactwem detali, naiwnie czaruje lekkością tematyki. Te ręcznie wycinane i ręcznie klejone kompozycje zachwycają na całym świecie. Prace artysty tworzą kolekcje publiczne ponad 100 muzeów, a prywatnie posiadają je sławy świata polityki, kultury czy show biznesu.
Fred Benoit, Francuz, również rozwija swą twórczość w oparciu o trójwymiarowość. Perfekcyjnie operuje fotografią, by obnażyć przed widzem dualizm świata i ludzkiej natury. Posługuje się ostrymi, zaskakującymi kontrastami w całkowicie nowym wymiarze. Chętnie wykorzystuje osiągnięcia sztuki kinetycznej czy też optycznej.
Zarówno trójwymiarowe składane prace Freda Benoit, jak i fotomozaiki Joela Moens de Hase, wciągają widza w swoistą optyczną grę. Ten belgijski artysta, z wielką dozą humoru zabarwionego erotyką, rozwinął w swej twórczości rodzaj nowoczesnego pointylizmu. Fotografie Joela Moens de Hase uwodzą oryginalną koncepcją. Prace artysty odczytywać można na dwa sposoby, w zależności od tego czy patrzymy na treść, czy na formę.
Do seksualności, o wiele mniej erotycznej niż Joel Moens de Hase, chętnie odnosi się w swej twórczości Maciek Wieczerzak, który jak zwykł, w bardzo przewrotny sposób wciąga widza w grę na polu znaczeń i w sferze samej wizualności. Posługuje się symboliką popkultury, by wypowiadać się na najbardziej nurtujące go tematy. Mimo młodego wieku miał na swoim koncie wiele sukcesów na arenie europejskiego rynku sztuki. Był to jeden z najlepiej zapowiadających się artystów młodego pokolenia.
Podobnie jak Maciek, Brat - paryżanin mieszkający w Lyonie - czerpie swe inspiracje z komiksu, muzyki oraz kina akcji. W swej twórczości prezentuje najczęściej super bohaterów w kontekście aktualnych światowych konfliktów. Jego sztuka, choć z pozoru lekka, przepełniona jest gorzkim humorem, demaskując problemy nurtujące współczesne konsumpcyjne społeczeństwo. Artysta chętnie sięga po nietypowe środki wyrazu artystycznego, malując na płytach aluminium bądź na torebkach znanych marek modowych.
Również Belg, Alfredo Longo, sięga po kontrowersyjny materiał, rzeźbiąc z puszek po znanych napojach. Ten oryginalny wybór tłumaczy potrzebą dialogu z publicznością oraz próbą przeciwstawienia się konsumpcyjnemu stylowi życia. Jego sztuka to swoisty recycling artystyczny. W swej twórczości pokazuje ikony pop kultury, sięgając po wizerunki superbohaterów. 29 października w zeszłorocznej Europejskiej Stolicy Kultury, Mons, została inaugurowana monumentalna rzeźba, autorstwa Alfredo, przedstawiająca serce wysokości 5 metrów, zbudowane z ponad 40 000 puszek po Coca-coli.
„Coca-Cola” to również tytuł jednej z fotografii Bernarda-Marie Kowalczuka, francuskiego malarza i fotografika. Artysta swą twórczość poświęca uwiecznieniu codzienności miasta-fetyszu, Nowego Jorku, bez którego, jak sam twierdzi, nie mógłby żyć. Kowalczuk chętnie fotografuje nowojorskie metro, ulice oraz stare zapuszczone budynki na obrzeżach Manhattanu.
Wśród polskich artystów wielkim zaskoczeniem była prezentacja pracy Jacka Hazuki, który nigdy dotąd nie wypowiadał się w estetyce pop-artu. Artysta pokazał cykl obrazów „Vanite made in Poland”. Ten znany na europejskim rynku sztuki artysta, zachowując swój oryginalny malarski styl, zbliża się tematycznie do konwencji nurtu poprzez przedstawienie jednego z klasycznych symboli popkultury. Stosując nietypowe zabiegi artystyczne, Hazuka prowokuje i nawiązuje dialog na temat miejsca artysty we współczesnym świecie zdominowanym przez konsumpcjonizm.
Wystawa POP NOW! z europejskim rozmachem prezentowała współczesny pop-art pełen barw, przewrotnego humoru oraz niekonwencjonalnego podejścia do sztuki.
Tagi: POP NOW !, Dagart Galerie
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodawać komentarze